vind de purpose
van jouw organisatie

Ontdek hoe een sterke purpose jouw organisatie helpt om succesvoller te zijn, en om betekenisvolle impact te maken.

vind de purpose van jouw organisatie

Een merkpositionering vanuit purpose helpt om dieper te verbinden met je doelgroep en bij te dragen aan een positieve maatschappelijke impact.

Merkpositionering

We helpen om jouw purpose te vertalen naar een merkpositionering en deze te implementeren in jouw merk- en marketingstrategie. Zodat je vanuit jouw merk onderscheidend vermogen met impact kunt creëren.

Wij benaderen elk merkvraagstuk vanuit de verbinding van purpose & profit. Daar zit ons onderscheidend vermogen t.o.v. traditionele positioneerders. En daar ligt de basis voor het succes van jouw toekomstige merk. Het proces van merkpositionering bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Purpose: Onderzoek en definitie van jouw purpose middels de BHAG.
  • Merkbelofte: De vertaling van jouw purpose naar een authentieke belofte die de verbinding legt tussen de purpose van jouw organisatie en jouw toekomstige klanten, fans en ambassadeurs.
  • Merkverhaal: Het merkverhaal vertaalt de belofte naar een inspirerende elevator pitch, die dient als basis dient voor al jouw marketinguitingen.
  • Communicatiepijlers: Bij de positionering past een bepaalde stijl van communiceren. De pijlers zijn de basiselementen voor de uitwerking van communicatie en content.
  • Merkkompas: De positionering wordt vastgelegd in het merkkompas.

Implementeren in jouw merk- en marketingstrategie.
Het succes van de positionering valt of staat met de manier waarop deze wordt geïmplementeerd in de marketing- en bedrijfsstrategieën van het merk. Een goede uitvoering is essentieel om de gewenste positionering effectief te communiceren naar de doelgroep. Samen maken we concreet wat er al aanwezig is en wat nog nodig is. Waar nodig verbinden we intern en extern talent vanuit ons brede netwerk aan specialisten.

Voor wie?
  • Organisaties die intrinsiek gemotiveerd zijn om hun organisatie meer betekenis te geven maar nog niet weten hoe ze dit vorm kunnen geven.
  • Organisaties die een nieuwe koers vanuit purpose in gedachten hebben en deze concreet willen maken om duurzame groei te realiseren.
  • Organisaties die al een duidelijke koers varen maar de juiste definitie missen om hun essentie tot leven te brengen. Zodat de purpose niet alleen begrepen, maar ook gevoeld en geleefd wordt.
Wat levert het op?
  • Richting en Focus: Purpose biedt een duidelijke richting en focus voor de organisatie.
  • Verbeterde prestaties: Organisaties die vanuit een duidelijke purpose werken, hebben niet alleen positieve impact op de wereld, ze outperformen de financiële markt met gemiddeld 42%.
  • Gemotiveerde werknemers: Purpose maakt aantrekkelijk voor werknemers en resulteert in een hogere motivatie, geeft identiteit aan werknemers en zorgt voor vertrouwen in de organisatie.
  • Loyale klanten: Purpose driven organisaties hebben bewuste klanten en een positiever merk imago dat leidt tot loyaliteit en lange termijn merkambassadeurs.
  • Een waardevolle onderneming: Een toekomstbestendige organisatie die gericht is op lange termijn waarde creatie voor de organisatie zelf en de wereld om ons heen.

Vraag meer informatie aan

Wil je meer weten over het 'vind jouw purpose' programma? Vul onderstaand formulier in of neem direct contact op via 088 2039 999

Bedankt, jouw aanvraag is verzonden. We nemen z.s.m. contact op.
Oeps. Er is iets misgegaan. Probeer het a.u.b. opnieuw.
Ha Nguyen
Purpose is about losing yourself In something bigger than you. It is about wanting to make a difference and do for others—to help, to give, to serve. It is the legacy you are going to leave behind.