POsitioneer en activeer jouw merk Vanuit impact

Wij helpen impactvolle organisaties hun plek in de markt te claimen met een heldere positionering en een merk dat het juiste publiek activeert.

Van goed doen naar goed gekozen worden

In een markt waar merken schreeuwen om aandacht, schreeuwt de consument juist om authenticiteit, zingeving en betekenis. De succesvolle merken van vandaag zijn die merken die niet alleen weten te onderscheiden van de concurrentie, maar juist op emotioneel niveau weten te verbinden met hun doelgroep. Vanuit een duidelijke purpose waar men onderdeel van wil zijn.

Met de juiste woorden, beelden en toon positioneren we jouw merk en activeren we jouw publiek. Zodat de impact die je maakt niet onopgemerkt blijft, maar de beweging groter maakt.

Merkpositionering vanuit Purpose & Profit

We helpen om jouw purpose te vertalen naar een merkpositionering en deze te implementeren in jouw merk- en marketingstrategie. Zodat je vanuit jouw merk onderscheidend vermogen met impact kunt creëren.

Wij benaderen elk merkvraagstuk vanuit de verbinding van purpose & profit. Daar zit ons onderscheidend vermogen t.o.v. traditionele positioneerders. En daar ligt de basis voor het succes van jouw toekomstige merk. Het proces van merkpositionering bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Purpose: Indien nodig verwoorden en/of simplificeren van jouw purpose.
  • Merkbelofte: De vertaling van jouw purpose naar een authentieke belofte die de verbinding legt tussen de purpose van jouw organisatie en jouw toekomstige klanten, fans en ambassadeurs.
  • Merkverhaal: Het merkverhaal vertaalt de belofte naar een inspirerende elevator pitch, die dient als basis dient voor al jouw marketinguitingen.
  • Communicatiepijlers: Bij de positionering past een bepaalde stijl van communiceren. De pijlers zijn de basiselementen voor de uitwerking van communicatie en content.
  • Merkkompas: De positionering wordt vastgelegd in het merkkompas.
  • Activatie: Het succes valt of staat met de manier waarop deze wordt geïmplementeerd in de marketingstrategie van het merk. Een goede uitvoering is essentieel om de gewenste positionering effectief te communiceren naar jouw publiek. Samen maken we concreet wat er al aanwezig is en wat nog nodig is. Waar nodig verbinden we intern en extern talent vanuit ons brede netwerk aan specialisten.
Voor wie?
  • Organisaties die  vanuit een duidelijke missie of purpose werken maar hun belofte en (merk)verhaal nog niet goed over bühne krijgen.
  • Organisaties die zich vanuit hun purpose scherper willen onderscheiden t.o.v. de concurrentie.
  • Organisaties die ingehaald worden door concurrenten die hun verhaal beter vertellen.
  • Organisaties die moeite hebben om hun doelgroep te activeren.
Wat levert het op?
  • Onderscheidend vermogen: Een scherpe positionering helpt om een duidelijk plek te claimen en je te onderscheiden. Zodat klanten voor jou kiezen i.p.v. voor de concurrent.
  • Positief merkimago en loyal klanten: Purpose driven organisaties hebben bewuste klanten en een positiever merk imago dat leidt tot loyaliteit en lange termijn merkambassadeurs.
  • Vergroting marktaandeel: En sterke positionering kan jouw marktaandeel vergroten door nieuwe klanten aan te trekken en bestaande klanten te behouden.
  • Bouwen aan trots en impact: Een duidelijke positionering zorgt voor trotse fans en werknemers die graag onderdeel zijn van jouw missie en willen bijdragen aan de impact die jouw organisatie maakt!
Walter Landor
Products are made in a factory but brands are created in the mind.

Meer weten?

Sander van den Dries

Strateeg & founder

088 2039 999

sander@thebutterflygeneration.nl